Våre tjenester og behandlinger av hund

Din firbeinte venn fortjener det beste når det kommer til helse og omsorg. Her hos A-Vet Veterinærklinikk har lang erfaring med å ta vare på hunder. Fra rutinemessige helseundersøkelser og vanlige skader, til mer komplekse sykdommer og behandlinger som krever spesialkompetanse. Våre veterinærer sørger for at din hunds velvære alltid er høyeste prioritet. Vi forstår hvor viktig ditt kjæledyr er for deg. Med fokus på kvalitet og omsorg får du den rådgivningen som trengs før en eventuell prosedyre, samt tett oppfølging både underveis og etter. A-Vet Veterinærklinikk er her for deg gjennom alle hundens livsfaser fra valp til seniorhund.

Røntgen og ultralyd

Diagnostiske bildeteknikker for å visualisere interne strukturer i hundens kropp. Røntgen er ideelt for å vurdere bein og visse organstrukturer, mens ultralyd gir detaljerte bilder av bløtvev, som organer. Essensielt for nøyaktig diagnose og behandlingsplanlegging.

Tannbehandling

Omfattende tannpleie for hunder, inkludert tannrens, behandling av tannkjøttsykdommer, og reparasjon av tannskader. Inkluderer også forebyggende tiltak og rådgivning for å opprettholde god munnhelse. Viktig for å forebygge smerte og infeksjoner i munnen.

Vaksinering

Forebyggende prosedyrer for å beskytte hunder mot ulike smittsomme sykdommer. Omfatter en rekke vaksiner tilpasset hundens alder, helsestatus og livsstil. Essensielt for å opprettholde god helse og forebygge utbredelsen av alvorlige sykdommer.

Øreutredning

Grundige undersøkelser av hundens ører for å diagnostisere og behandle øreproblemer, som infeksjoner, allergier eller parasittangrep. Inkluderer visuell inspeksjon, prøvetaking og muligens avansert diagnostikk. Viktig for å opprettholde god hørsel og ørehelse.

Tannbehandling

Tannhelse er viktig for alle kjæledyr uansett alder. Vi tilbyr profesjonell tannbehandling for hunder. Våre erfarne veterinærer gir forebyggende råd om plakk og tannstein, og du kan også bestille time for en grundig tannrens der vi utfører en full munnhuleundersøkelse.

Vaksinasjon

Ønsker du å forebygge og beskytte din pelskledde venn mot smittsomme sykdommer både i Norge og i utlandet, tilbyr vi vaksinasjon av hund. Vi anbefaler vaksine mot kennelhoste i tillegg til kjernevaksinene valpesyke, hundepest (parvovirus) og smittsom leverbetennelse.

Røntgen og ultralyd

Dersom det kreves en mer grundig og presis fysisk undersøkelse, utføres røntgen og ultralyd hos hund. Med bildediagnostikk kan vi gjøre undersøkelser ved mistanke om beinbrudd, fremmedlegemer i buken, drektighetsundersøkelser og mer. A-Vet er også godkjent gjennom NKK og tilbyr HD-røntgen.

Attester og gradering

Vi har mulighet til å skrive ut kneleddsattester for innleggelse av resultat i DogWeb, samt utføring av BOAS-gradering basert på NKK sitt screeningprogram.

Kastrering og reproduksjon

Dersom det er nødvendig av helsemessige årsaker, utfører vi kastrering av hund, både kirurgisk og kjemisk. Når det gjelder reproduksjon, tilbyr vi omfattende rådgivning og diagnostikk for å sikre en vellykket avl og sunne valper.

Ta kontakt med oss for en konsultasjon eller for mer informasjon om våre tjenester.

Vi prioriterer akutte tilfeller under våre åpningstider.

For akutte henvendelser utenom åpningstid ber vi deg ta kontakt med:

• Tønsberg Dyreklinikk sin kommunale vakt tlf. 33 33 33 33
  • Fredrikstad Dyrehospital sin døgnvakt tlf. 69 30 48 30